홈 < 연구개발 < 연구논문

Ye-Ha Junga, Do-Hyung Kangb, Joon Hwan Jangc, Hye Yoon Parkc, Min Soo Byunc, Soo Jin Kwona, Go-Eun Janga, Ul Soon Leed, Seung Chan And, Jun Soo Kwonc, 2010. The effects of mind-body training on stress reduction, positive affect, and plasma catecholamines Neuroscience Letters, 479, p138-142
Oh, M. K., Weol S. K.,
Lee, S. W., Rebecca,
Lee, E. s., Lee. S. H
2009. The Effect of the Brain Education Program on Emotional Intelligence, Stress, and Stree-Coping Strategies of Elementary School Students The Journal of Child Education, Vol. 18, No. 1, 169-181
Kim S.W., Ahn S.H.,
Jang D.P., Ku J.H.,
Sumners D.P., Lee U.S.,
Cho Z.H., Lee S.H.,
2006. The effects of environmental luminance on colour perception in heightened sensory perception(HSP) trained children. Acta Physiologica, Vol 186, supplement 1, 249.
Ahn S.H., Kim S.W.,
Jang D.P., Ku J.H. ,
Sumners D.P., Lee U.S.,
Cho Z.H., Lee S.H.,
2006. Stimuls intensity dependence of colour perception by heightened sensory perception(HSP) trained children. Acta Physiologica, Vol 186, supplement 1, 250.
Lee K.H., Choi Y.Y.,
Jeremy R. Gray, Cho S.H.,
Chae J.H., Lee S.H.,
and Kim K.G.,
2006.
Neural correlates of superior intelligence : Stronger recruitment of posterior parietal cortex. NeuroImage. Vol 29(2). 578~586.
Ahn S. H., Sung M. K.,
Kim S. W., An S. C.,
Lee U. S. & Lee S. H.
2005.

Preliminary studies of ESP developed by somatosensory training.

Journal of International Society of Life Information Science, 23(1), 164 ~ 168.
Oh M.K. 2004. The relationship between mother-child interaction play assessment of children with attention deficit hyperactivity disorder and delinquency-oriented behavior.

The Korean association of child studies. 25(3), 59~74.

Kim Y.Y., Choi J.M.,
Kim S.Y., Park S.K.,
Lee K.H., Lee S.H.

2002. Changes in EEG of Children During Brain Respiration-Training. The American Journal of Chinese Medicine, Vol.30, Nos.2&3, 405-417.
Kim H.R., Kim S.Y.,
Kim D.J., Kim Y.Y.,
Park S.K., Chae J.H.,
KimK.S., Lee K.H.,
Lee S.H.
2001

Spatio-temporal pattern of EEG in young brain respiration-training children.

The American Journal of Chinese Medicine. Vol 29. No 1. 23-35.



심준영, 김홍기
이성원, 이승헌
2007. 장생보법 훈련이 신체증상 지각 및 뇌 영역별 활성에 미치는 영향 한국스포츠리서치 Vol.18, No.4
오미경, 신혜숙
이승헌
2004. 뇌호흡이 초등학생의 학습효율성에 미치는 영향 교육학연구. Vol. 42(2). 511~542
심준영, 안승찬
유하진, 이승헌
2004. 뇌호흡 명상 훈련에 따른 프로농구선수의 기분상태 및 스트레스 호르몬 변화 분석 한국체육학회지. Vol. 43(1), 153~16
이건호, 박상규
김홍성, 김주영
2003. 장년층의 건강증진을 위한 스트레스 완화 운동 프로그램 개발 및 효과분석 연구. 보건복지부 국민건강증진기금 연구사업
심준영 2003. 장년층의 스트레스 완화를 위한 뇌호흡 프로그램 적용 효과(Effects of Applying Brain Respiration Program for Relaxation of Stress in Middle-aged class). 한국스포츠리서치. Vol. 14(14). 1341~1354
심준영, 안용덕
신혜숙
2003. 12주간의 뇌호흡 명상 프로그램에 따른 세포성 면역반응분석 한국체육학회 Vol. 42(1). .121-133.
권원기, 권준수
이건호, 신형철
2003. 국가경쟁력 강화를 위한 인지신경과학 연구 활성화 방안 국가과학기술자문회의 정책연구과제
신혜숙 2002. 뇌호흡 수련의 교육적 의미에 관한 문화기술적 연구 서울대 대학원 교육학과 박사학위논문
조선희, 김수용
진승현, 이건호
김영윤, 장남기
2001. 학습활동시 뇌호흡 수련학생과 일반학생의 뇌파 분석 한국행동생물학회지. Vol.10(1). 43~58
박상규 2001. BRQ사용을 통한 초등학생의 뇌파변화에 관한 연구(Analysis of the EEG in elementary School Students through BRQ),

한국인체과학학회지 Vol.2(1). 12-19.

박상규, 이건호
유성모, 이승헌
1999. 뇌호흡 수련이 체열에 미치는 영향 (The Effect of BR training on the Body Temperature). 한국인체과학학회지, Vol.1(2). 40~45.
박상규, 이건호
김덕환,
1999. 뇌호흡이 스트레스성 호르몬 분비에 미치는 영향 (The Effect of Brain Respiration on Stress Hormone Secretion). 한국인체과학학회지, Vol.1(1). 34~38.
김수용, 김형래
김대진, 김영윤
박상규, 채정호
김광수, 이건호
1999. 아동뇌호흡 수련자 뇌파의 시공간패턴 분석. 한일심포지엄. 26~39.